wonderful day

Det går aldrig att ladda upp bilder när jag vill. Så tråkigt så tråkigt.

Idag har jag haft en helt fantastiskt bra måndag. Efter att jag lämnat killarna på skolan gick jag och Amanda med våra två små till parken och lekte, sen hem till flickan som Amanda passar och så fick barnen leka glatt. Det är så kul att se att de har roligt tillsammans och blir på bra humör av att leka ihop. Då gottar sig au-pair hjärtat!
Vi fikade och drack te och pratade, och barnen fikade och lekte och pratade. Superkul! Vide somnade i vagnen på vägen hem och när jag väl kommit hem och lagt ned honom med välling var han klarvaken. Ajaj!

På lunchen åkte jag och mötte Katarina, Karin och Agneta (två sistnämnda är två mammor från svenska skolan som är görgoa båda två) vid Place de Clichy för en lunch på ett himla fransk-franskt ställe, en bistro som man inte kan göra annat än älska. De serverar vatten till maten ur Absolut Vodka-flaskor, de har en fantastisk meny en fantastisk personal och en helt okej toalett. Det var verkligen en otroligt härlig stund. Vi promenerade till skolan och hämtade barnen. Solen sken och vi var glada och vissa perfekt-mätta och vissa lite-för-mätta.

När jag kom hem så satte jag och mellersta killen igång med att baka semlor. Senare fick värdmamman ta över för att jag skulle hämta den äldste hos en kompis. När vi kom hem var det mat. Fiskburgare till mig och hamburgare till de andra, SUPERGOTT!! För det var skivad franska som bröd. Mmmmm.

Sen gick jag på Zara och hämtade ut en skinnjacka som jag lade undan igår när vi strosade runt. Den är snygg och ersätter min gamla (som jag hittade på H&M för två år sedan, en fejk som börjar sjunga på sista refrängen,eller nej förresten, den har nog sjungit klart redan) riktigt bra. Nästan identiska men ändå inte.

Sen gick jag hem, bytte om och klappade mig själv på kinderna för att vakna till. Mötte upp Amanda (inte samma amanda som tidigare på dagen) och vi gick på bio. "Never let me go" såg vi och vi fick båda studentpris 7,40 istället för 10,90! YES! Och i slutscenerna grät vi båda för den var så sorglig. När vi kom ut från bion hamnade vi på en bakgata från Champsan. Tur att jag var med, annars hade stackars Amanda inte hittat hem. Haha.

Nu har jag tryckt i mig dubbla dosen hostmedicin, en apelsin och sippar på silverte med honung och kanel. Ska sedan lägga mig för att jag har fått en handskriven och dekorerad inbjudan till frukosten imorgon. Den äger rum något tidigare än vanligt och lyder som så:




Kommentarer
Postat av: Amanda

tur för mig att jag har dig! & inbjudan kan ju vara bland det sötaste jag sett!

2011-03-07 @ 23:56:00
URL: http://hifromparis.blogspot.com
Postat av: Sofia

Hur söt liten inbjudan som helst.

2011-03-08 @ 08:09:41
Postat av: Katarina

Lyxigt!! Vad fick ni?!

2011-03-08 @ 11:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0