FALLAGAFFEL

Igår var båda yngsta pojkarna hemma och var sjuka, liksom idag. Är man sjuk och hemma måste man få ha lite roligt, så vi bakade. Båda dagarna. Igår en saffranskaka, som minstingen inte gillade, och idag en tigerkaka som alla gillade. Succé i köket helt enkelt! Nu vågar jag inte baka mer, bäst att sluta när man är på topp?
Till lunch fick barnen pastagratäng medan jag körde på en falafelsallad. Mistingen sa att han också ville äta köttbullar. Jag sa att det här är ju falafel och det tror jag inte du gillar.. Efter att ha tänkt efter lite sa han något så sött: "Bea äta fallagaffel". Haha.

Igår hade Svenska skolan Vasaloppet i Parc Monceau. De skulle jogga mist X antal varv per årsgång. Lite kul. Det fick mig direkt att tänka på Luddeskolans "Jogga jorden runt" när man kutade runt runt varje rast, alla förutom coola mellanstadie-eleverna som "sket i det" fast det egentligen bara berodde på att de inte ville bli svettiga. Haha. Och även på "Luddestafetten" när alla klädde ut sig så härligt. Ludde, de var länge sedan nu.

Min trötthet sedan helgen sitter kvar. Kan ha att göra med förkylningen också. Jag hade tänkt att börja mitt nyttiga liv denna vecka, det har gått käpprätt åt helvete på ren och rå Svenska. Men jag var iallafall ute och gick i mer än en timme igår till skön pepp-musik och sen har jag ätit sallad två dagar i rad till lunch. Det är svårt att stå emot när det kommer rykande färskt kaffebröd ur ugnen, som man faktiskt själv har bakat. Efter Berlin blir det andra puckar. Ikväll blev det ingen raggalektion eftersom jag blev mer sjuk efter min hurtrunda igår. Väntan väntan.

(Och Fernanda, jag ska hälsa på Kajsa Dahlstedt i Berlin. Och Kajsa Ekroth som hon bor med också för den delen. Onsdag till Söndag. )





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0