diner












Snacks: Remmar, lakrits och chips från IKEA FOOD.
Varmrätt: Mozzarellapizza på tortillabröd + sallad med pinjenötter.
Efterrätt: Gammeldags vaniljglass, mormors chokladsås och kladdkakebitar.


Sen jag kom hit till Paris har mat fått en helt ny mening för mig. En ren njutning har det blivit. Här är det inte alls som i Sverige att det är tabu att ha aptit. Om man är en livsnjutare är man en "Bonne vivante" och det är precis vad jag kallar mig för. Många gånger kommer jag på mig själv med att sucka "Mmmmm!!!" till förbannelse.
I sommar vill jag laga mat hela tiden.
Jag har dessutom en värdmamma som gör helt fantastisk mat och min Katarina är enligt mig redan självutbildad kock. Denna kväll bjöd jag min kära vän på middag och fick skämma bort henne. Hon är en fantastisk gobit. Det var hon som gjorde hjärtat av pinjenötter medan de rostades i pannan. Lappar och små överraskningar ha blivit  vår grej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0