Berlin 12/3





































Min sista dag i Berlin.
Jag och Kajsa började dagen på ett vegetariskt och veganskt matställe. Frukost/brunch med massa röror och göttigt. Jag var så nöjd när vi gick därifrån. Man kunde betala 7 (+-2) euro för buffén. Alltså den som inte har det så bra ställt kan betala 5 euro, medan den som känner att den kan bidra med mer gör det. Det är en fin tanke.
Vi fortsatte till en minnesplats för Röda Armén. På den minnesplatsen ligger 3000 av de 22 miljoner döda soldaterna begravda. Och när vi var där kom det busslass med ryssar klädda i rött för att besöka minnesplatsen. Måste ha varit en fin stund för dem.
Därefter åkte vi till ett härligt område och promenerade omkring, och tillslut kom vi fram till ett av de ockuperade husen. Detta var konsthuset och är självklart ockuperat av konstnärer. Där sålde och tillverkade de sin konst och det var så himla inspirerande att gå omkring och se på allt. Hade det inte varit för att det var helt omöjligt för mig att få med mig något hem, så hade jag lagt beslag på många vackra ting. Väl där bestämde jag mig för att jobba med fotografi (men väl tillbaka till verkligheten har tveksamheten övertagit än en gång).
Vi åkte hem och läste tidningar och tog det lugnt en stund och sedan gick vi genom en park fylld av festande ungdomar till Våffel-stället och åt gör-goda våfflor. Vi skulle ha gått till något som jag skulle uttala "Vajnenraj". (Varsegod att garva!) Men jag var fortfarande klen efter gårdagens drinkar så det blev istället godis och Solsidan och sedan en orolig natts sömn innan det var dags att åka till Schönefelds flygplats och flyga hem till Paris igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0