Berlin 11/3



























Fredag. Vi tog pyttelite sovmorgon, till halv elva tror jag. Åt havregrynsgröt och mackor med färskost. Mumma. Stadiga på frukost for vi till köpcentret De Be Ve och strosade i de områdena där. Åt på chinarestaurang gjorde vi också och kvinnan som serverade oss borde byta jobb, jag önskar att det var hennes sista dag på jobbet. Bäst för både gäster och personal. Kajsa skämdes för att hon drixade så lite, jag skämdes inte alls.
Vi strosade vidare och slank in på ett coolt café och drack Kaffe Macciato, Kajsa fick beställa. Hon är så cool när hon kör sina tyska fraser. Där röktes det som på många andra ställen inomhus och när vi satte oss ned råkade jag kliva på något på golvet. Det visade sig vara en bjässe till hund. Wops. I Berlin går alla hundar lösa och nosar inte på någon, de är himla väluppfostrade.
Besökte en second hand som hette  Colours, men jag var för oengagerad för att hitta något. Man kunde köpa kläder på lösvikt, det var något nytt!
När vi kom hem var vi båda trötta. Kajsa stannade hemma för att ta igen lite sömn, men jag och de andra tjejerna gick till ett ställe som hette Bahamas. Hur kul som helst. De hade kört all in på det temat. Sand&palmer prydde golven och på väggen hängde en surfbräda. Vi hade slut på toapapper, så vi turades om att stjäla toalettpapper varje gång vi gick på toaletten. Och det behövde man göra, för drinkarna kostade bara 4 euro styck. Jag testade på några nya, men det gjorde liksom inget om en drink inte föll en i smaken, för att då var det bara att beställa en ny. I Paris kanske en drink går på 12, så jag var i heaven prismässigt.
Efter drinkar och samtal (bland annat att vi för ett år sedan var i Nicaragua och hade det fantastiskt och att vi ett år senare sitter på en bar i Berlin ihop) så var det dags för nattamat. Vi gick till Ali Baba och jag köpte något som hette något med Haloumischvassen eller så. Bröd, haloumi och massa grönsaker och sås. Götte!
Sen sov jag som en prinsessa.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0