manger















Dagen idag har jag först spenderat med mig själv. Tvättat, fixat, grejat, läst. Och löst grann-klagomål-snack på franska, jovisst det händer det också! Därefter mötte jag upp Katarina la Parisienne och vi åt låång och lååångsam lunch på stället här nedanför min lägenhet. Sen åkte vi till Île Saint Louis och köpte glass från en av frankrikes äldsta glassmakeri. Under somrarna finns ca 170 sorter att välja på, men inte idag. Jag tog caramel och chocolat och det var en utsökt kombination må jag tala om! Det kändes som April idag. När jag och Katarina möttes sa hon: "Har du också bestämt dig för att det är vår idag?". Och det hade jag. Så himla skööönt!

Sen gick vi rakt därifrån till Saint Paul och hittade bilder för "bara fem euro, bara idag!!!!" och jag köpte bilden på Audrey. Sen ville Katarina också ha en och då blev säljaren helt upp över skyarna över att TVÅ svenskor köper Audrey!! Hur säger man hej på svenska? HEJHEJ!!!! Hå hå hå, hejhej! Han pratade med en vän i telefonen som tydligen älskade svenskor och började prata om Charlotte Pirelli och Jessica Andersson. Hej hej fick vi lov att säga i telefonluren. Sen backade vi därifrån och försvann ner i metron, då hängde han över räcket och sa: HEJHEJ!! Haha. Helkul-mysko kille!

Sen när vi kom hem hit blev det mera mat och dryck. Först fika - kakor och ingefärate. Sen kom Rigmor med laxmackor, persikohalvor med grädde och kaffe. Är fortfarande tjock-smock-julaftons-mätt! Konstigt nog kommer jag nog vara hungrig imorgon igen, även om jag betvivlar det väldigt starkt. Vi såg första avsnittet av Glee också. Kul var det!  Next up blir sömn.

Kommentarer
Postat av: Fernanda

SNYGGA MÄNNISKA! Du verkar ha det huur fint som helst! :) Längtar till april när vi får hälse pååå! Vilket datum var det? :D

2011-01-10 @ 11:23:06
Postat av: Anonym

J'aime ton blog!!

2011-01-10 @ 12:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0