sick

Igår efter lunch, när jag träffade Katarina för att fika började jag må illa. Sen stegrade illamåendet och slutade i magsjuka. Det har gått på barnens skola. Tror att det var närmare trettio stycken som hade blivit drabbade förra helgen. Så igårkväll blev det inte tal om någon visit till Isabelle.
Lyckligtvis hade jag tur och mådde mycket bättre imorse. Har idag bara tagit det lugnt, vilat, drickit actimel och tagit en dusch. Värdpappan har i veckan varit i Sverige och hade varit så snäll att han köpt med sig två svenska tidningar till mig: Cosmopolitan och Amelia. Lakritsen och chokladen får vänta tills min mage stabiliserat sig någolunda.
Inte jättekul start på helgledighet, men ibland åker man på nitar. Ikväll ska jag vara barnvakt till förhoppningsvis lugna barn. Katarina ska komma och hålla mig sällskap. Hon tar även med lite nyponsoppa!
Imorgon ska jag gå ut i friska luften!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0