mycket lugn måndag

Nu mitt herrskap ska jag berätta om min dag (och kanske göra er avundsjuka):

Vaknade, åt polarbröd och drack mjölk till frukost. Svinkallt ute, men hej å hå till skola och park ändå. Gick hem tidigt på grund av kylan och tjof så var det lunchdags.
På lunchen skrev jag två brev, ringde och pratade med morfar i ungefär en halvtimma. Vi konstaterade att Övik och Paris hade samma temperatur idag +2 grader. Men att Övik hade sol. Så himla mysigt var det att prata med morfar. Saknar övik och alla där. Saknar familjen och släkten hemma i Sverige måste jag säga.
När det var finito kom Katarina hit och vi åkte metro (för att undvika kylan) upp på Champsan för att köpa Macaroner från Pierre Hermé. Katarina köpte en presentkartong med macaroner och sen tog vi två var på sidan av. Trodde inte att jag gillade maccaroner, men hej å gudars vad goda dessa var. Pierre Hermé är kungen!

Hämtade barnen, gjorde läxor och allt som skulle göras. Sedan mycket god middag. Därefter unnade jag mig ett bad i badkaret. Sen läste jag, skrev ett brev till. Har ätit lite kvällsfika och bestämt dejt med Isabelle imorgon. Evigheter sedan nu!
Jag var för vek för att kunna åka och dansa ikväll, som jag planerat. Så jag tog hand om mig själv istället. Om en stund väntar ett skype-samtal med Julia. Ska bli så kul å prata lite med jäntan.

PUSS I PANNAN TILL ER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0