le week-end

Har haft en bra helg. I fredags var jag, Isabelle, Amanda och hennes kompis Lina på L'arc. Dj:n envisades med rätt tung HipHop och den enda gången jag riktigt uppskattade det var när "Get Low" kom och jag skrattade mig lycklig av minnen och körde stenhårt. Sen var det några Swedish House Maffia låtar och rätt var det var kom det in ishinkar med shots och det bjöds. Gött! Blev rätt "tidig" hemgång. Halv fyra typ. Sen så sov jag och Isabelle här. Halv ett vaknade vi till liv. Öronproppar är grejen.
Vi tog tag i dagen rätt sent och skulle iväg till en loppmarknad i Clingancourt men självklart hade ju den metron vi kollat upp för att byta till rätt linje blivit avstängd för renovering. Då tappade vi tålamodet och gick runt i Bonne Nouvelle och Boulevard Montartre istället. Hittade på Hard Rock Café och en mysigt litet varuhus med godisbutiker och inredningsaffärer, caféer och bokhandlar. Mysigt.
Sen åkte vi hem till mig och åt lite sallad och mackor innan det var dags för Isabelle att åka hem och vara barnvakt.

På kvällen gick jag till Katarina för att sova över. Pyjamasen och myskläderna var packade. Och hon bjöd på en efterlängtad fiskrätt som hon pratat om. GÖTTTT! Sen kom Sophie och vi drack te, åt grillade majskorn och såg på Elisabeth- The Golden Age. Vi följde Sophie till metron sen gick vi hem och sov sött.

Imorse var vi seeeeega och låååångsamma. Därav lång och seg frukost. Vi ringde våra pappor. Läste lite. Sen tillslut kom vi iväg. Men vi missade solen. Haha! Och på grund av vädret gick vi och svor och var lite pessiga hela tiden. Men vi hade rätt kul ändå. Vi åkte till en park som heter Buttes Chaumont och tittade och gick. Den låg precis intill sjukhuset som jag låg på i september. Kändes lite jobbigt att se det. Att veta att man var där. Men jag ignorerade det ganska bra. Vi gick över hängbron och blev vimmelkantiga. I utkikstornet kunde vi se till Sacre Coeur och vi fick lite svindel. Sen gick vi och drack varm choklad. Det var som varm chokladsås. Haha.

Efter många om och men och pro's and con's så bestämde vi oss för att leta efter Svenska Affären och sen åka hem å se på film. Vi hittade den inte. Snurrade omkring i oändlighet vid Moulin Rouges kvarter. Vi lyckades se en flicka med en påse av trycket "Favorit Godis". Men vi blev så uppspelta att vi inte frågade om var de varit. Som om vi skulle kunna hitta det själva. Icke.

Hem å drack te och åt baguette med confiture. Såg på "Il y a longtemps que je t'aime" och pratade. Jag har lätt ätit en hel baguette själv idag. Har fått dille på't. Baguette med confiture och smör= dögött och döden för hälsan. Tur att det är dans i veckan. Ska nog springa rätt mycket också. Ska göra allt som är gratis.

Nu är Berlinresan helt klappad och klar och det ska bli skitkul. 9-13 mars.
Nu måste jag sova så att veckan börjar bra.
Bilder får ni sen, för det går inte att lägga upp nu.

Just ja, idag har det varit lite hemlängtan. Saknar er alla!
PUSS

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Tur att du gjorde ett långt inlägg, duktigt! Har väntat och väntat, men nu fick jag ju en fin start på veckan liksom ;) pusspådig vi hörs senare <3

2011-01-24 @ 08:16:43
Postat av: Katarina

Guuuuu så deppigt det där lät... Hello come and help me! Vi måste se till att Tuilerierna i dag blir festligare, inget mera prat överhuvudtaget på min scoutheder om svart på vitt kakel. Ska se till att det blir lunch på något mysigt ställe också, ja, nej, alltså det här är en gråtrend som måste vändas. Vi är ju i ljusets stad, god damn it! Och en puss på det! Sådär ja, nu ska jag börja knata för att möta dig.

2011-01-24 @ 11:36:52
Postat av: Mammis

<3 <3 <3 gumman.

2011-01-24 @ 19:49:41
Postat av: Kajsa & Kajsa

Du bist sehr willkommen! :*

2011-01-28 @ 11:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0