Le Pain Quotidien

Idag på lunchen fick jag en timma plus. Skönt! Så jag hängde med Karin och Katarina till först Marc Jacobs, men de öppnade inte förrän 11 så det bar av till Hôtel du Ville. Jag hittade öronproppar och en kaffemugg-termos, eller termosen hittade dem åt mig, men jag köpte'n. Och Karin köpte ett duschmunstycke. Man hittar det mesta på BHV, med andra ord.

Sen blev det känningar till dåligt humör och därav lunchdax. Då gick vi till mysiga Le Pain Quotidien som ligger precis bredvid. GÖTT. Jag beställde en "Tartine" med Camenbert, valnötter och så fick man lite soltorkad tomat också. Mmmumms. Hit vill jag ta folk som kommer på besök. Frukosten ser himla frestande ut.
När vi fick notan och bestämt oss för att skippa efterrätten fick vi till vår förvåning varsin bit mörk choklad. Jo man tackar! Skön lunch, innan det var dags för barnupppassning igen.




Le Pain Quotidien, 20 rue des Archives, Paris. Metro: Hôtel de Ville.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0