Ladurée










Bilder från Ladurée, tagna av mig.

Efter att ha vaknat till liv denna söndag, vilket hände närmare efter klockan tre än då jag faktiskt vaknade, så gick jag och min väder-optimistiska vän Katarina till Ladurée och letade té. Vid Madeleine var det sådan kö att vi fick nog av att bara skåda den.
Istället blev det en tur på vår absoluta o-favoritgata Champs Élysses. Och på H&M hittade vi på Isabelle och Amanda. Kändes helt konstigt att träffa på folk man känner. Haha. Men kul var det. Och vi fyra var alla lika sugna på H&Ms vårkollektion. Kommer bli svårt att hålla i pengarna även denna månad kunde vi klart konstatera.
Jag hittade ett par fingerfantar för 1 eruo. Som taget! Nu behöver inte mina fingrar förfrysa varje förmiddag längre!

Därefter tog vi en glass på Mc Donald's. Jag hade glömt att det ens existerade, hur jag nu kunde glömma det? Så när förslaget kom på tal var svaret ett tveklöst ja. Magen sade också ja efteråt och det tackar jag för!

Efter lite sockerrus trattade vi in på Eden, en skoaffär, med musik så hög att personalen fick skrika sig hes. Det var en generös rea och Katarina hittade ett par riktigt snygga snörade kängor. Katching!
Vidare på Ladurée vid just Champs Élysses och fick köa för tét. Men vi fann en kassa där ingen handlade och fick även smyga ut en annan väg för att slippa allt folk. Ibland har man tur!

Hem, hem, hem ville jag sedan. Katarina hängde på, vi åt Chili sin carne till middag och därefter drack vi såklart té från Ladurée till en riktigt bra film. Marie Antoinette hette tét och The Great Debators hette filmen.
Trots magsjuka och halvkrasslig mage har helgen varit riktigt bra, tackar för det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0