bara regn hos mig

Idag var det regnstället på när det var park-dags. Den svenska frasen passade fint in "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder." Det känns så rätt eftersom det inte är en enda fransk unge i parken dagar som dessa. Bara svenska förskolan och svenska au-pairer med tillhörande barn. Haha. Tur att jag och Amanda var på så bra humör idag. Plask och gegga är ju så fantastiskt roligt!

På lunchen gjorde jag pestopasta och fetaostsallad. Jag var så lycklig. Goooottt!! Hahaha. Mat som man saknat, fast jag åt pesto här om dagen. Men det känns skönt att ha det i skafferiet. Kollade på serier och sen hämtade jag barnen.
Vi skulle ha åkt till Boulogner-parken och åkt karuseller och hela kittet, men det regnade så vi åkte till La Palais de la Découverte istället. Uppskattades av barnen faktiskt! Och av mig. Himla kul var det. Vi var där i nästan tre timmar om man räknar med fika och rundtur i shopen. Kulkul!

Denna onsdag har flytit på fantastiskt fort och ikväll ska jag faktiskt åka och dansa ragga. Hoppas att läraren är killer-bra. Jag känner det på mig. Känns bra att komma igång. Säkert mycket därför jag är på så bra humör.

Bisous!

Kommentarer
Postat av: Fernanda

Vad fint med plasklek :) Och ragga!!

2011-01-26 @ 21:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0