superlångt

Ifår fick jag energi ändå. Jag tog mig två treo, drack världens äckligaste hostmedicin och fortsatte att läsa min bra bok. Sen hade jag på en av alla goa Spotify-listor med partymusik och tog mig ann Storstädningen med stort S. På med skurhandskar och för med gardinerna (vi har byggarbetare utanför fönstret, så inget tjuvtitt här inte.jag och Sara fick varje dag när vi gick till bageriet för att köpa baguette göra lite morgongymnastik för att komma förbi.).
Skönt när det är klart. Jag dansade till och med lite med skurmoppen på slutet. Herregud! Från sängliggandes till det, bra jobbat!

Sen kom Katarina och hon hade med sig diverse varor från IKEA och IKEA FOOD. Gödde! Äntligen fick jag min efterlängtade helkroppsspegel. Synd bara att jag i all hets satte upp den lite för högt så att huvudet blir deformerat när man står och tittar sig i den. Men vad gör väl det? Den finns och jag kan se mig i spegeln innan jag börjar jobba för dagen! Även vinglas. Råkade krascha ett här om dagen. Typiskt ensam hemma. Det stod i kylskåpet för att vi skulle använda det till matlagning, jag och Sara. sen när jag öppnade kylskåpet for det ur och splach- sönder! En true story som min värdfamilj kanske inte skulle tro på. Så jag sa åt Katarina att köpa nya. MEN jag hade bett om vitvinsglas istället för rödvinsglas. Så nu får de 6 stycken vitvinsglas- bara sådär! Det passar väl egentligen bra med fler glas, kommer ju ändå få storbesök i April!

Vi lagade pizza med tortillas som deg. Mozzarella och svamp och ruccola. Så himla gott. Och enkelt- precis som jag hade tänkt det! Sallad med pinjenötter och till efterrätt gjorde jag mormors recept på chokladsås till gammeldags vaniljglass och kladdkakebitar. Det var galet gott måste jag skryta med! Vi såg på A song for Bobby Long med vrålsnygga Scarlet Johanson.
Därefter var det badkarsbad på schemat. Sen drack vi te och åt frukt till Mauro och Pluras mat. Sen var det drop dead ner i säng.
En god frukost. Jag berättade för Katarina om ÖSS-mannen och alla roliga människor som var med och är så avis er som ska vara med. Jag längtar till sommarspelen! Sen gick det upp för mig hur jäkla kort det är tills jag ska till Berlin! två veckor kvar idag- prick!!! Herregudars! Ska bli kul. Hade lite börja-jobba-igen-efter-ledighet-ångest, inte för att jag ogillar mitt jobb-tvärtom!, däremot är det skönt att vara ledig. Men när jag kom på att berlin ligger så tätt inpå på försvann den känslan. Tror att Mars kommer gå superfort. Sen är det vår, sen åker jag hem. Herregud vad tiden går fort. Jag får lite stress!.. Så gick snacket iallafall under frukosten.
Sen skulle Katarina iväg och hjälpa hennes familjs mamma med lite stuff så jag satte igång med tvätt och disk och allt möjligt trix och fix innan familjen ska komma hem igen. En lååångdusch också. Lika bra att passa på!

I eftermiddag nu så väntar jag på tvätt och diskmaskin. Jag ska läsa i min bok, kanske åka med Katarina till Svenska Institutet och kanske få äta en semla.
Sen måste jag börja skärpa mig med alla sötsaker, mitt immunförsvar är kasst. Jag har varit sjuk fyra gånger på två månader. Det är inte okej. Inte kul på något sätt alls.

Jag tänker mycket på er hemma, hur mycket jag missar att berätta för er och allt jag inte får vara med om i ert vardagsliv. Trots det tror jag att jag ska återvända och bo här efter sommaren. Söka ett annat jobb, tex Svenska Institutet, klädaffär eller matkedja och plugga deltids distansfranska. Det beror på om några av mina vänner stannar. Det är rätt mycket med att träffa och lära känna nya människor. Jag gillar att träffa nya människor, men det är en sån stor grej att bygga upp en helt ny umgängeskrets. Har man åtminstone en kompis som man känner sig trygg och hemma med så går det så mycket lättare. Så vi får se om Amanda stannar. Vi får se.
Och så funderar jag på att vara ledig hela sommaren och bara hälsa på folk. Övik, Örebro, Stockholm, folk hemma. Vi får se. Annars blir det några veckor på tempo.

Nu måste jag gå och snyta mig, sitter och snorar hur mycket som helst. Hoppas på att bli frisk snart. Det känns som att man blir helt instängd av att vara förkyld hela hela tiden. Tur att jag har lite sovmorgon imorgon och att det är en kort vecka. Och på lördag kommer Bella hem. Och imorgon får Katarina besök. Och och och och så är Sofie hemma i Holland och Amanda är på besök hos en vän i London. Full rulle. Hej!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

det låter så himla fint, alltihop :)

2011-02-24 @ 19:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0