måndag

Har börjat känna att det är mest bilder här och att jag missar att berätta massa saker för er. Ska absolut inte lova att jag ska börja skriva så informativt, men just idag känner jag för't.

Inatt kunde jag knappt sova ordentligt. Hade stressdrömmar och vaknade stup i ett av att jag trodde jag försovit mig, så när jag väl vaknade kändes det som att jag skulle behöva sova hela lunch-ledigheten. Men det vände.
Efter att ha droppat av de två äldsta barnen på skolan, och efter att Amanda (det finns två Amanda. Denna Amanda brukar barnvakta olika barn i Vides ålder) och jag inväntat hennes två små, så följde jag och Vide med till en annan park. Det har tyvärr (jättetråkigt, för parken är så fin i övrigt) under en tid varit två underliga män i krokarna i Parc Monceau, så vi ska försöka hålla oss därifrån i största mån för barnens bästa. Det var iallfall en jättebra park för små barn. Barnen lekte och hade superkul tillsammans. Mycket och länge lekte de innan vi gick hem.

På lunchen plockade jag lite i rummet mitt, sen fyllde jag på mobiltelefonen med pengar och gick till Katarina. Vi pratade ikapp lite, läste tidningar och sen gick vi för att möta Agneta (en mamma på svenska skolan) för fika. Det stället som Katarina hade valt ut var inte bara stängt, det var igenklappat. Så vi tog ett litet sött Boulangeri på andra sidan gatan. Supermysigt att de hade lite olika veckotidningar utlagda på borden (det är inte vanligt här i frankrike, nämnligen). Vi hade en trevlig stund. Det kändes på något konstigt vis som att vi tog vara på minuterna, för att en timme brukar i vanliga fall gå väldigt snabbt. Jag menar nu inte att det var långtråkigt, för det var det absolut inte. Det kändes bara som att vi hade suttit där längre än vad vi hade, typ som en Waynes eller Java-fika som kan vara i timtal- fastän det bara gått en timme. Fattar ni?

Vi hämtade barnen på skolan och när jag kom hem med barnen så åt vi fruktsallad till mellis. När Willes kompis mamma kom och skulle hämta kompisen satt vi och fikade alla hjärtans-dag kaka och eftermiddagen bara flög iväg. Vi hann iallfall med läxor, och det var effektivt.

Ikväll hade jag tänkt att gå på dansen, med han den smått galna läraren. Men jag fick prestationsångest och stannade hemma. Tänkte först se Avatar, sen ångrade jag mig. Vill inte se den ensam. Så efter att jag gjort middag till mig, så fortsatte jag med att läsa min bok "Eat, pray, love". Sen svävade tankarna bort för en stund och jag fick för mig att jag ville berätta för er om min dag.
Fick ett kinderägg i min fina alla hjärtans dag present och min leksak var en smurf. En trött och gäspande smurf med kudde i hand. Det tyckte jag var himla komiskt, eftersom jag kände mig så trött imorse, och eftersom jag nästan alltid känner mig hur trött som helst på morgonen.

Så, ikväll umgås jag med mig själv och trivs med det. Imorgon har Usher konsert i Paris, och därefter har han en efter-show på V.I.P-Room, som jag, Katarina och Amanda ska gå på. Så det är väl inte mer än rätt att jag tar det lugnt ikväll om man ska ut och svira en tisdagnatt, mitt i veckan.

Sen vill jag att ni, alla där hemma- ni vet vilka ni är, ska veta att mina tankar går till er ikväll. Jag saknar er hela tiden. Hoppas dagen varit fin för er också!
Stor puss!

Kommentarer
Postat av: Fernanda

vad härligt gumman :) äntligen fick jag en riktigt bra bild av hur du har det! även fast jag älskar bilder också <3

2011-02-15 @ 08:59:13
Postat av: Charlotte

puss!

2011-02-16 @ 21:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0