FF

Hej och hallå!

Dagarna här springer iväg. Jag och Sara har det bra tillsammans här i lägenheten. Helt underbart att få ha den för sig själv ett tag. Vi har bäddat ut sofforna i vardagsrummet och sover här ute. Känns som friheten själv att kunna bre ut sig hur mycket som helst och vakna av ljuset som sipprar in mellan gardinerna genom de stora och många fönstrerna. Har dock varit förkyld och fryssen, så jag har fått pylsa på mig med filtar, men det har gått bra.
I torsdagskväll hann vi med trerätters Triumfbågen, Moulin Rouge och Sacre Coeur.

I fredags gjorde vi vegetarisk lasange här hemma och bjöd hit Katarina. Till efterrätt blev det kladdkaka och grädde. Vi drack vin och hade det gött hela kvällen. Tända ljus värmde och mysmusik klingade fint.

I lördags var vi runt på Loppmarknader och fyndande och kollade. Vi åt även en crêpe som vi fick ångra efteråt. Vi blev båda dåliga, troligen matförgiftade, för någon timme senare blev kräktes jag för fullt och Sara hade ont i magen. Så hela lördagkväll och söndagen blev vi liggandes av utmattning och magsmärtor. Optimal otur!

Idag har vi piggat på oss. Vi har varit runt på secondhandbutiker i Marais, ätit lunch på Le Pain Quotidien (Det dagliga brödet), gått till Notre Dame och sen gick vi hem hit igen och fikade. Vi har vilat och färgat håret på mig.
Nu har vi Ladurée och Eiffeltornet kvar. Ska försöka hinna i tid till glitterspelet klockan tio.

HERRÅ!

Kommentarer
Postat av: Fernanda

Va, ska du till Berlin?! :O

2011-02-23 @ 17:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0