April 30, 2011






















Idag gick jag upp i tid och mötte upp Bella och Amanda för att åka till Katakomberna, men väl där väntade en skrattretande lång kö in. Så vi gick till Montparnasse kyrkogården istället. Kikade in kända gravar och gick därefter genom en härlig matmarknad och köpte oss lite frukt. Där fanns ostron och musslor från vattnet kring fångarna på fortet, vilket vi tyckte var lite roligt att se.
Vi gick till Montparnasse för att åka upp och få en 360 graders syn av Paris, men det var lite disigt väder, så vi spar på den turen. Strosade runt tills våra magar och humör sa ifrån och så hamnade vi på en lite schabbig uteservering vid Notre Dame och käkade paninis. Goda var dem och allas humör blev snäppena bättre.
Lagomt såsiga i skallarna åkte jag och Amanda hem till henne, medan Bella åkte hem till sig. Jag och Amanda drack kaffe och låg platta på hennes säng och njöt av att gjöra ingenting.
Vid halv sex träffade jag Hanna, som jag inte träffat sedan i julas, och vi fick virra runt på lite olika hak innan vi bestämde oss för att gå till Sushistället vi var på först. Hon åt, jag tog endast dryck. Det sprack upp och vi satt i solen i nästan två timmar och pratade på om allt behövligt. Kändes oväntat bra att bara sitta och mala på. Underbart. När solen gav upp gjorde vi likaså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0