SUMMER

I Juli när jag kommer hem till Sverige vill jag göra det här:
Åka till Övik.
Måla en tavla.
Sy ett plagg.
Krama på mina vänner och min släkt.
Äta kräm och mjölk med Malin på hennes veranda.
Cykla.
Spela 21 och KING på Ludvigsbergskolans skolgård.
Gå promenader.
Ligga i gräset med skvaller och ha katten Nighty ivägen för texten.
Sitta på verandan och njuta av grillat med familjen.
Sitta på verandran och njuta av något inhandlat från Systemet på verandan med vänner.
Åka och bada med medhavd matsäck.
Dricka kaffe och läsa Arbetarbladet vid köksbordet.
Gå och hämta morgontidningen barfota i pyjamasen.
Ligga i soffan när det regnar, höra brasan som knastrar och mysa.
Gå på bio.
Åka båt.
Göra fotoalbum.
Äta Javas lax och chevre sallad.
Nattbada.
Sitta på Mezza Notte och dricka drinkar.
Följa med Sabina till stallet och rida.
Ligga i hängmattan och vila.
Sparka boll.
Åka till Limön.
Cykla och köpa godis inför en filmkväll med vännerna och skratta så att jag får ont i magen.

Och har jag tur kommer allt hända utan att jag behöver tänka på det. Det känns som att det kommer bli så.




Kommentarer
Postat av: Linda

Count on me! I'm very ON ;D

2011-04-05 @ 20:12:00
Postat av: Fia

Åh, vad sommarkänslor jag fick!

2011-04-12 @ 15:30:31
URL: http://sofiahusu.blogspot.com
Postat av: Mammis

Jahaja det blir dax att planera för alla andra menar du så du får hinna med allt menar du:). Jaha alla vänner och all släkt det är bara att planera in madame Beatrice så hon får allt hon önskar sig denna tid hon är hemma. Kör hårt om ni ska finnas med i hennes agenda:)

2011-04-12 @ 18:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0