SAY WHAT?

Imorse var det kallare. Runt elva grader och blåst fick oss att frysa i parken, men vi vuxna stod ut för barnens skull. Vildingarna.
När vi kom hem drack vi te, och snart var det dags för mig och lillen att åka buss hem och laga lunch innan han skulle sova. På lunchen kom Katarina med fika, jag fixade kaffe och så målade vi naglarna. Innan vi hämtade barnen på skolan sprang vi förbi Champs Elysées och jag fick köpa en bikini. Marseille, here I come!

I eftermiddag blev det mest gå och hämta barn fram och tillbaka innan det var dags för middag och sedan vidare på Barre au Sol. Idag var det mycket jobbigare. Hängde med bättre idag och så. Hade en gör-göttig träningsvärk från gårdagens joggingrunda+styrka och zumba. Älskar att jag äntligen kommit igång med träning och kost. Jag känner mig gladare, piggare och starkare. Underbart!

Imorgon är jag ledig på förmiddagen, eller jag är ledig en timma mer än jag brukar, sen ska jag vara barnvakt resten av dagen. Kompletterar det för att jag vill ha maximalt med til med familjen min som kommer om två dagar. Imorgon när jag vaknar är det bara en dag kvar. Jag blir helt lyckofylld i hela kroppen, ivrig.
Jag frågade Adrian i förbifarten i telefonen om han vuxit något på sistone.

"Ja, sist jag mätte mig var jag 1,77"
Tystnad.
"1,77!?!? Du vet att jag är 1,63?"
"Ja, mamma är jättekort också."
"Men du menar inte 1,67 då?"
"Nej, Bea."
Tystnad.
"Men var mätte du dig då?"
"På polisstationen för passet."
"Då måste det ju stämma..."

Nu ska jag läsa mer i Hundraåringen och sedan sova. Livet är bra fint.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0