samedi. jour,soir&nuit





























En härlig dag med picknick i Parc Buttes Chaumont. Cirkus 23 grader och sol och vi hade lång-picknick. Jag Katarina Isabelle och Sofie. Vi åt, sov, pratade och tittade på folk. Flertal bröllopspar som fotograferades, och även en galen joggare som säkert sprang med full kareta i över femtio minuter. En hel drös spanjorer som låg bredvid oss och pratade glatt och mycket.

När Katarina och Sofie åkte hem gick jag och Isabelle och drack kaffe à emporter från Starbucks och satte oss framför kyrkan vid mig och fortsatte att njuta av vädret. Klockan hade hunnit bli halv sex men det var ännu varmt. Vi gick hem och diskade alla muggar och packade om för picknick-middag i Parc Monceau. Härligt! Under middagen var det dock fem centimeter ifrån att Isabelle blev bajsad på. Men vi klarade oss, TUR!

Vi gick hem och vilade och skulle fräscha upp oss lite och gå och ta ett glas vin någonstans. Vi gick till en restaurang/bar och drack ett glas vin och fick via sms en ibjudan till fransk förfest och därefter åkte vi till Bagatelle och festade utomhus. Det enda dåliga var att jag fick två brännhål i min blus eftersom det var så trångt. När vi fått nog delade vi taxi med två italienska tjejer som var på semester. Det var dock lite bättre musik i taxin än på Bagatelle. Vi åkte förbi massor av byggnader däribland Microsoft. Åkte förbi Frihetsgudinnan och även vårt Eiffeltorn och då kändes det verkligen underbart. Känslan av att vi faktiskt bor här fick en att dra på smilbanden. Efter att ha spenderat nästan hela dagen utomhus somnade gott vid fyratiden. Jag säger det igen- en härlig dag,kväll och natt.

Kommentarer
Postat av: Linnea

guuuud vilka underbara bilder!!!! vårvårvår!

2011-04-03 @ 20:57:30
URL: http://linnneastrand.blogg.se/
Postat av: Malin

Ååååh, vilka underbart fina bilder!! LÄNGTAAAR!! :D

2011-04-04 @ 14:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0