"jag har persikan"







Ikväll har jag lagat en jättelätt men väldigt god middag och lyckades få himla fin form på baguetten när jag delade på den. Ser ni att den är hjärtformad? Drack kaffe och åt det sista hitskickade svenska godiset och njöt. Geisha, I love it.
Sen har jag pratat i telefonen i massvis med minuter. Med Mamma, Linda och Malin. Har ringt några andra också, men utan svar. Kändes skönt att få prata ikapp lite. Det är svårt att hinna med när alla har olika rutiner och vardagar. Skönt att få höra varandras röster och skratt.

Idag mår jag toppen. Jag och Isabelle sov ut ordentligt idag, till klockan ett. Och vi båda har duschat. Underbart att känna sig fräsh och ren. Jag har tvättat två maskiner med tvätt och har fått lite ordning i rummet. Bytt sängkläder. Ätit kvällsfika, läser de bloggar jag tycker om. Ska vika lite kläder och sen ska jag nog lägga mig i min sköna älskade säng och fortsätta läsa den fantastiskt roliga boken Hundraåringen. Och planera veckan litegrand. Jag mår toppen idag, som jag redan påpekat märkte jag nu. Jag är på så bra humör, jag har persikan, som man säger det här. Livet här är helt underbart. Jag är så glad att jag fick komma tillbaka efter den hemska sjukdomen. Vad hade jag annars varit annars nu? Det tänker jag inte ens tänka på. Jag är bara så glad att vara här.
Imorgon ska jag och minstingen av grabbarna träffa Amanda och hennes småttingar i parken och ha det bra tillsammans, som alltid. På lunchen ska jag träffa Katarina och på kvällen åker jag nog och dansar. Perfekt!

Kommentarer
Postat av: M E R E I

- mums!

2011-04-04 @ 00:23:56
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0