God Morgon


Nu ligger min fina vän Katarina och sover. Jag har varit uppe och handlat både croissanter, baguette, jordgubbar och vindruvor på morgonen. Igår var det skoldisco och jag hoppas barnen hade det roligt. Massor med roliga rymd-inspirerade barn kom och dansade och lekte. Disco är viktigt, jag fick massor av flashbacks från Kåken-tiden och tycker att det är så tråkigt att dessa barn inte har nångon fritisdgård att gå till varje fredag och hänga. Nog om det.
Efter discot blev det dusch för oss båda och sedan gick vi för att träffa några bekanta till Katarina som är här över helgen och ska se på cykelmarathon på söndag. Vi gick till en uteservering. Det dracks vin och drinkar men också varm choklad. Grabbarna var nöjda med dagen, som för deras del varit lång. Jag var också nöjd. När vi kom hem drack vi te, åt japanmix, chips och mörk choklad. Jag berättade om fritidsgården Kåken och sen somnade vi.
Min sovande frökens plan är att sova tills hon inte orkar sova mera idag. Min plan är att nu börja koka kaffe i den livsfarliga Mocka-kokaren och att hon kanske vaknar lite gött till doften av kaffet. Sen avancera till parkhäng resten av dagen.
Tänk att Isabelle är i Gävle idag. Jag kan inte inte inte förstå det. Gävle är så långt borta just nu i mina tankar.
Dagsformen är lite nostalgisk och fundersam. Men jag tror att så fort min kära vän vaknar till liv kommer allt bli per-fekt igen.

Ha en bra dag.



Kommentarer
Postat av: Katarina

Men snuttis! Gulledu

2011-04-13 @ 22:28:28
Postat av: Soffie

Vad gulligt att du berättade om Kåken-tiden.

Jag kommer ihåg när du gick på disco där.

Kram

2011-04-26 @ 21:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0