Le jour, Le soir


Igår när jag hade min lediga tid på förmiddagen joggade jag och var hurt-hurt i Parc Monceau. Det är helt sjukt vad jag gillar det. Mina nya skor är supersköna och jag flyger fram. Och som om inte det vore nog så är det heeela tiden folk ute och springer - så man kan tävla. Igår varvade jag en människa tre gånger.. eeh hon var dock en äldre kvinna à 70 år, men ändå. Jag hann iallafall ikapp en hurt-karl ett varv och då blev jag nöjd. (Idag har jag sådan träningsverk att jag kan dö.)


Jag gick till Starbucks som ligger runt hörnet. Bredvid (brövä, som Sabina säger) kyrkan på det övre kortet. Här satt och och låtsades att jag var fransk och fattade allt folk sa. Det är så jag gör det.


Vi åt rullande Sushi till middag. Jag upptäckte (efter att undrat om jag faktiskt vågar smaka det där gröna?! Ännu mer över det där rosa supersuspekta..) att alger är en HIT (nam-nam-nam) och att ingefära.. inte är det.


Mums. Tror det här kan bli en last.


Jag hann (och Linda, du vet hur mycket jag hinner med) till och med öppna ett eget Saladeri igår.


Mitt sällskap fick en dos av spontanitet och då hamnade vi här. Inte helt fel :D


LE PLINKI-PLONKY!!!!!


Music Bar hette stället och här ser vi självaste monstret Gaga på väggen. Här och där satt musikikoner uppsatta. Hit ska jag ta med den som hälsar på.


Fina toaletten. Här kändes som att sitta och kissa i ett rymdskepp. Olika neonljus rullade under tiden man gjorde sina behöv. Mycket snurrigt.


Tjejer, jag behöver väl inte ens säga vad det här är för en rosa, svalkande, isig dryck?


Vidare till Champan.


.Ojsan. De hade visst en klubb i källaren, upptäckte vi när vi idogt letade efter toaletterna. Det var som att leta i en labyrint. Vi hittade iallafall till baren. "Nous avons besoin de sel aussi".


Ungefär såhär såg återvändsgränderna nere på klubben ut. Vi hittade toaletterna också -tillslut.

Härlig kväll. Och i eftermiddag blir det nya med Bellsan.

(Och förlåt att jag gör smileys, fult, men det känns som att det här inlägget var ett sms.)





Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Det skrivs bredvid med uttalas böve, iaf om man är en bonde från gävle. I Paris kanske de heter Brrreeeevéee =)

2010-09-04 @ 17:21:00
Postat av: isabelle

Åh vad mysigt det ser ut. Haha, den där killen vid pianot känns lite typiskt frankrike :P kanske det inte är, men iallafall för mig.

Och du ÄR en liten fransyska Bea, du behöver inte låtsas vara det ;)

2010-09-05 @ 16:21:12
URL: http://isanylen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0