JE SUIS LÀ MAINTENANT

Hallå hallå!
Kan ni fatta att jag är här? Det kan inte jag. Det har varit full fart med att komma in i alla rutiner med att hämta, lämna och sköta barn och plock så jag har inte hunnit se så mycket än. Bor dock granne med Champs Elysées så dit var vi igår och shoppade först på Monoprix (typ som Åhléns hemma, finns lite allt möjligt.). Jag köpte hygienartiklar och lyxade till med VICHY och det var mycket mycket billigare här. Senare på kvällen var det inköp av idrottskläder. Här i Frankrike får barnen gå med idrottskläderna hela dagen för att sista lektionen ha idrott i Parc Monceau (jääättenära där vi bor) och sedan gå hem.

Just nu har jag min mitt-på-dagen-rast. Den varar från klockan 11-14 och då får jag göra vad jag vill. Idag har jag gjort lunch, skickat något mejl och nu precis pratade jag lite med städerskan om vad hon ska göra för städsysslor. Denna vecka har varit introduktions-lära-känna-familjen-vecka, så mamman i familjen har följt med och visat mig hur allt ska gå till och nu kan jag snart hitta till skolan själv ;)

Kanske att jag drar ut på stan själv en sväng imorgon. Jag behöver shoppa lite ballerinaskor och strumpbyxor för här blir det ungefär 23 grader varmt vid lunchtid. Det betyder att det är för varmt för tights och boots (!).

OCH HÖRRNI! En ELLE kostar bara 2.5 Euro. FATTA! Biiiihihillihgt! Så nu blir det att läsa franska modemagasin. Jag köpte en ELLE och en Glamour igår. Och så har jag börjat kolla på filmen "Paris" men jag har bara orkat kolla kanske 30minuter varje kväll, sen har var varit för trött. Full fart hela dagen. Jag trivs superbra i min familj och de är jättegenerösa. Jag har fått ordning i rummet och satt upp lite bilder i tavlorna.

Här kommer lite bilder:

Såhär ser det ut när man kommer ned från hissen. Kliver jag utanför dörren är jag mitt i stan på en gång. 400meter till Champs Elysées.


Utanför mitt fönster.


I Parken igår (inte finaste bilden på mig, men den första bilden på mig i Paris måste ni ju bara få se). Parken är stället där ALLA hänger. Alltifrån småbäbisar med mammor till superduperchicka och fjantiga 13åringar som är hur stylade som helst till pensionärer till grovhånglande kärlekspar till joggare till Au Pairer till.. ja - ni fattar!


Här har ni snapshots på park-folk.


Här har vi mitt rum.


Liten del av min säng, sedan ser ni att jag har två dörrar. Och en dörr på höger sida, där är min toalett.


Nattduksbordet. Med ängeln, hjärtat, dagboken, grammatikpaprena, och tidningarna.


Hahaha. Här får ni! Med en baguette idag i högsta hugg.


OCH TJEJER! De har den här tvålen som alltid fanns hemma hos Lana i Bönan, den som Lena köpte. Den grå med blommigt mönster på. Det kändes så himla kul! Och rätt och franskt och allt.

OCH LINDA. Din dikt knäckte. Tack <3!

Hädanefter blir det inget mer dagtidsdatorsittande. Jag ska utforska is-paradiset Paris och Njuta varje minut. Om en halvtimma är blir det till att vara på G igen.

Bisous!

Kommentarer
Postat av: Lina

Låter underbart! Gud vad bra!

2010-09-02 @ 13:43:15
URL: http://lebonvie.blogg.se/
Postat av: moa

jag är så himla avis på dig hoppas du tar masssa killer pics på allt i paris är sjukt pepp på att se allt och alla :) ha det underbart puss moa

2010-09-02 @ 16:25:42
URL: http://iamtryingtobreakyourhart.tumblr.com
Postat av: Lana

Åh låter härligt allt det där! Och fint bor du oxå:) haha tvålen, jag visste inte att den var från paris? näe den måste finnas hemma oxå:P hahah.

2010-09-02 @ 16:39:32
Postat av: Linda

Läser läser och läser igen. Vafan du är DÄR! Helt sjukt. Känns tryckt att du verkar trivas iallafall. Hoppas på bildbomber a la Beatrice hela tiiin, ska vara slavisk bloggläsare hjärtevän.

2010-09-02 @ 16:57:13
URL: http://lindainde.blogg.se/
Postat av: isabelle

Åh vad fint det verkar vara där. IIH, jag är så glad för din skull. Härligt att få tillbringa tid i Paris.. Gävle är ju inte lika flashigt och härligt kan jag tänka mig. Kul att du trivs med familjen :)

Spännande med dina uppdateringar!

<3

2010-09-02 @ 17:14:36
URL: http://isanylen.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ååh beatrice jag lycklig jag blir över att du har det så bra! Underbart! Se bara till att uppdatera ofta så blir jag nöjd också ;) Saknar dig min underbaring <3



Och lana, jag tror tvålen finns på lidl :)

2010-09-02 @ 17:14:52
Postat av: julia

åååh. vad roligt att läsa. kommer följa din blogg slaviskt bea! så glad för din skull. kan knappt fatta att du är i paris nu, craaaazy. du är så bra:)

2010-09-02 @ 17:17:57
URL: http://creatingjulia.blogg.se/
Postat av: Fernanda

Ååååååå vad glad jag blir! :D Gud vad underbart det ser ut! <3

2010-09-03 @ 07:25:24
URL: http://fernandacarvallo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0