DIMANCHE





Idag vaknade vi vid 11, duschade och åt frukost. Vi åkte hem till mig och lämnade saker och jag visade Bella var och hur jag bor.

Vi hade lunchdejt med några Au Pairer som jag lärt känna lite smått. Vi hamnade i parc Monceau med varsin smoothie för det var ju söndag och då har visst alla caféer stängt. (Förutom på Champs Elysées). Vi pratade och hade roligt och sedan gick vi på Svenska Kyrkans Au Pair träff. Riktigt givande. Många Au Pairer och studenter som är nya i stan och öppna för att knyta kontakter och upptäcka nya saker.
Vi fick veta do's and don't's, fikade (ivrig som man var köpte man ju kaffe direkt när man kom fram, sen fick man veta att det var gratis -men BARA idag), pratade med nya, ställde frågor, bytte nummer och namn, fick info om träffar och teater och körgrupper.

Jag och Bella funderar på att gå med i kören bara för att (HAHAHA). Skitroligt för att körledaren sa att "det finns de som är duktiga på att sjunga...och det finns de som inte är duktiga, men då kan man ju vara lucia och vara tyst, eller vara med och baka bullar" och "vi skrattar mer än vad vi sjunger" så det lät nice. Men jag ör sugen på teatergruppen också, kan vara skoj. Men jag ska i veckan ta tag i att söka upp en dansskola och ta det i första hand. Sen ska jag också köpa ett bio-kort och nörda ner mig i fransk film. Ikväll, om jag orkar, ska jag studera metrokartan och pricka ut ställen jag vill åka och se och planera lite. Lite struktur vill jag ju ha, ni som känner mig. Behövs gymkort, men än kan jag springa i parken. (Fick fasansfull träningsverk i benen från min joggingtur här om dagen. Kunde knappt gå i trappor, varje trappsteg och böj var självplågeri om ja inte sagt det.) Jepp.

Nu har jag tänt ljus, ätit lite müsli och ska efter lite kartstudier se klart på "Paris".

Bon Soiré!

Kommentarer
Postat av: Sussi

Vilka fins kort och inlägg du gör gumman :)

2010-09-05 @ 20:02:26
URL: http://ssusannee.blogg.se/
Postat av: Kusin Charlotte

ÅH vad jag tycker om din blogg! det känns som att allting är på låtsas och jag har tjatat på mormor att vi MÅSTE komma och hälsa på. helt fantastiskt vad fint allting verkar!

2010-09-05 @ 20:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0