som en puppa väntar jag på att bli fjäril- fast på nytt, då

Idag har jag kollat på Gossip Girl och suttit framför datorn efter att ha sovit i 11 timmar. Avskytt solen och viljat gå ut och gå en höstig mysig promenad. Bakat en äppelpaj, lagat mat. Sabina och Michael kom hit för middag, efterrätt, postkodsmiljonären och Idol. Michaels hat-program. Men jag poppade popcorn så det gjorde honom kanske lite mer glad?
Igår var Jessica här och Julle och Carina. Julle och Carina kom med kladdkaka och glass och kollade hockeyn. Hockey klarade inte mitt öga av så jag och Jessica lånade Adrians rum (lillebror har tagit över mitt rum helt) för tv-gosmys. Pratade ikapp, men det kändes som att vi har så mycket mer att prata ikapp om att vi sparade några kategorier för att inte behöva avbryta mitt i, kvällen tickade snabbt och eftersom Jessica skulle upp early så var det slut på besök vid tiotiden. Men hon gav mig energi, choklad, fina ord och en söt tunika. Hjärtevännen min! Tack.

Back to me, and now. Eftersom jag numera är en nolifer som bara medicineras och sitter på rumpan i soffan har jag kollat igenom alla bloggar som finns och även hittat nya favoriter (Hanneli, Lisa.). Jag är så shoppingsugen, så sigen att fixa till mig vackert och gå och köpa en söt kjol på Zara i Paris, ta kameran i högsta hugg en lördag och bara fota hela dagen. Snygga människor, snygga outfits, vackra kära par (såg ett såå vackert par i Paris på flygplatsen, så vackra att de kunde ha varit anställda av flygplatsen för att få den där avundsjuka feelingen av Paris-Love att man vill komma tillbaka och bli sådär hopplöst förälskad), romantiska gator och pampiga byggnader ska få exponeras genom kameralinsen. Och så har jag kommit på att det finns en så vacker människa som jag vill fota. En som jag inte känner så bra.  Jaja.

Så vad vill jag komma fram till? När jag är frisk igen ska jag go for everything all out. Jag längtar så jag spricker. Och på tal om att spricka så kanske jag och mor åker till Övik när min sprickfärdiga gravida moster fött ut sina väntade tvillingar. För att få koppla av och gosa med bäbisar. Åh, och så vill jag ligga i mormors soffa och bli kramad och klappad på huvudet. Det är att koppla av det.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Gull-bea! vill bara säga kämpa på, du är så duktig som håller humöret uppe! Man vill bara att du ska få må bra <3

2010-10-02 @ 17:33:26
URL: http://facebook.com/Sofiahusu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0