hoppsasteg genom stan

Nu har jag och Mamma åkt till Övik. Vi tog röda bastubilen och mamma dörnade vägarna fram medans jag sov. Kändes helt okej för mig att sova bort timmarna och jag tror mamma tyckte det också var helt okej när hon fick lyssna på Radio Guld (gamla nostalgiklassiker hon kunde sjunga falskt till).
Väl här har vi sett på de små små små små tvillingbebisarna som kommit till världen. Två små nya kusinbebisar. De är hur söta som helst, och igår vågade jag hålla i den ena. Dagen innan vågade jag inte hålla i dem för jag var rädd att ha sönder dem. Så små är dem!! Man blir så faschinerad av de små knytena att man kan studera dem i timmar utan att bli uttråkad. Varje rörelse och varje litet ljud är SÅ sött. För att underhålla storasystrarna Irma och Jonna (som tyckte att det var DERAS bebisar) lade vi pärlor och gjorde en katt och en hund. Och det var väldigt viktigt för de små töserna att hinna klart först. "Är ni klar nu?" frågade Jonna, 3, gång på gång. Och när mamma och hon han före mig och Irma var hon så stolt

Igår åkte vi till Gerdal och tittade hur långt Morfar hunnit på det nya huset som de ska flytta in i så småningom. Så fint blir det. Och så stekte vi Pannkakor i den andra stugan. Eller Mormor gjorde det, för mamma fick inte hjälpa till. Haha. Blåbär och grädde till pannkakan blev det. Mums. Blåbär ska ju vara bra för synen, så jag snålade inte med blåbär. Man lär ju passa på. Igår åt vi även tacos till middag och kollade på Halv åtta hos mig och Top Model här hos mormor och Charlotte somnade i soffan. Jag gick och la mig klockan nio, när Charlotte åkt hem, och sov till tjugo över nio idag. HA! Det kallar jag vila!

Idag har vi hämtat upp Irma och Jonna för att Helena och Gunnar skulle få lite lugn. Vi gjorde stan här i Övik och gick även och fikade på UH. Hoppsasteg hit och hoppsasteg dit. Inne på Leksaksaffären var det skoj, men såklart inte lika skoj att gå därifrån. "När man hittar de finaste sakerna, så ska man köpa dem. SÅ är det bara!" tyckte Irma. Tillslut kom vi därifrån ändå och jag klämdes återigen in mellan två barnstolar i baksätet. Där fick man känna på var allt tröstätande satt sig när rumpan satt fast. Jepp!

Ikväll ska vi till Mo (Moliden) och bli bjudna på mat av Anna och Jörgen. Ska bli kul att se hur stor Jakob har blivit också. Jajjebula.

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0