farbror doktorn

Idag var det Dagen D. Återbesök. Jag fick testa synen på höger öga (det skadade) och gud vad det var jobbigt. Jag såg inte översta raden på lästavlan. Jag har ingen som helst skärpa i synfältet och det blev liksom inte så mycket bättre av att sätta en annan sorts glas framför glasögonen. Det gjorde mig faktiskt lite ledsen. För jag har varit på så himla många synundersökningar och aldrig har jag varit med om att det var såhär förfärligt dåligt och utan hopp.
Det blir liksom inte bättre än såhär. På superlänge. Och den tanken måste jag vänja mig vid.
Sedan fick jag gå till läkaren och snabb som attan var han idag. Jag hann knappt ställa de frågor jag hade tänkt på, för han var så snabb. Men jag fick höra att det går åt rätt håll, det blir bättre. Jag får fortsätta droppa och kämpa på med sömn, vila och positiva tankar. Jag ska iallafall försöka ha ögat öppet så mycket det går. Träna ögat. Det är jobbigt, men det blir säkert bättre när svullnaden går ner. Hade en riktigt jobbig känsla i magen när vi gick ifrån sjukhuset, men jag försöker att tänka att det inte är så allvarligt som det är. Det går bättre då.

Och för övrigt kunde jag inte sova igårnatt. Låg och tänkte på allt i Paris. Alla vänner. Allt som varit, hur allt kommer bli förändrat i framtiden. Om hur allt kommer vara om tre månader, när jag förhoppningsvis kan dansa igen. Jag låg och tänkte på hur himla lycklig jag kommer vara. Åh. Tillslut somnade jag iallafall. Men då var klockan kanske halv fyra på morgonen. Jag la mig vid halv tolv. Jag tänkte även på hur jag vill ha det i mitt lilla rum som jag nu bor i. Lillebror har ju ockuperat mitt fina rum med de fina tapeterna. Jag vill ju ha det mysigt när jag väl är hemma. Så idag har jag och mamma köpt lite nytt till rummet. En lampa, ett bord och en liten tygkorg att lägga tidningar i. Jag hittade en hylla som skulle slängas ut från garaget och mamma fick bära upp den. Jag har ju tappat förmågan för att förstå hur långt det är innan jag stöter i något på högern. Så det är lite trixigt. Jag har fått det lite mysigare härinne nu så jag är nöjd och kommer nog sova som en prinsessa inatt.

Jag fyndade dessutom tre kjolar, knästrumpor och ett par skor idag. Lite tröstshopping efter det något jobbiga läkarbesöket. Jag tänkte att om jag ser hemsk ut i ansiktet och inte kan göra något åt det, vill jag åtminstonde kunna klä upp mig lite och känna mig lite fin.
JO! Det droppas mer sällan nu, men det märks för ögat blir trött snabbare. Men Linda kom och gjorde slingor på mig idag och vi hade det roligt. Gud vad jag har saknat min lilla Lindagumma som ofrivilligt slinker till med något roligt i språket. Jag skrattar alltid med min lilla rara Linda-raring. Haha. Slingorna blev bra.
Sen på kvällen kom Ida. Mys-Ida. Vi kollade på TV hela kvällen. Halv åtta hos mig, Bonde söker fru, Berg flyttar in och även Välkommen åter. Chai-te och choklad. En toppendag skulle jag vilja säga. Jämfört med att ligga på sjukhus. Men jag måste även tillägga att OJ vad ja är trött nu. Jag tog en stödvila mitt på dagen, men såhär mycket fart har det inte varit i mitt liv på länge. Imorgon blir det lugnare, det behöver jag. Då ska jag sova bort halva dagen.
PUSS


Såhär svartvitt och grabbigt är mitt rum numera efter att få överta lillebrors rum. Men lite mys har jag iallafall. Piff piff med foton och lampor så blir det bättre.


Eh. Den här lamskärmen är röd, men kamoflerade sig i kameran. Konstigt. Fynd från Biståndsgruppen :)

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Brukar lite då och då kika in här och läsa om dig som också är ute på äventyr. Usch, va tråkigt för dig att avbryta det och med allt.Hoppas du ska bli bättre! :) Krya-på-energier och kramar skickas från Linnéa och Marcus

2010-10-07 @ 21:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0