Cornetto-gubben

Okej. Ingen slick-torsdag igår. Satt i Malins soffa och trivdes. Blev galen av att vara hemma. Däremot blir det partyparty idag istället. Jag kör om Malin kör, liksom.
Nu till vad jag vill berätta:
Jag gick en promenad idag à 1 timme och hurtiga minuter. Och vet ni vad? En gubbe som handlat av mig på Tempo flera somrar i rad, en gubbe som alltid köper Cornetto (MÅNGA PÅ SAMMA GÅNG), han cyklade samma runda som jag (nästan) fast åt andra hållet. Och det såg så kämpigt ut. Men han kånkade på och jag tycker bara att han verkar så mysig. En sådan mor eller farförälder som fyller frysen med Cornetto till sina barnbarn, cyklar runt byn i morgonsolen och är sådär tjock å go som bara gubbar med jättefyrkantiga tjocka glasögonbågar kan vara. Jag har väl aldrig sagt så mycket mer än "Hej" och "246,50kr, tack" till honom. Men gu va han är gölli! Jag hoppas att han är snäll. För han är en sån där gubbe som får en att le och inte bli rädd för att bli gammal och grå. Fler Cornetto-gubbar åt folket!

Kommentarer
Postat av: Linda

Cornetto farfar låter som en man i min smak :) (alltså att tycka om som farfar haha.)

2010-10-29 @ 12:32:02
Postat av: sandra

Vem tusan är det? Nu måste jag verkligen börja tänk på vem som köper cornetto glass.. Haha

2010-10-29 @ 13:16:11
URL: http://gustis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0