FORMULE - SOUP









Il Caffe har blivit lite av mitt favvoställe. Prisvärt, fint och trevlig personal. Idag var jag där med Isabelle
och Hanna. Vi åt alla dagens soppa och mozarella/tomatsallad. Pepprade och saltade som de svenskar vi
är. Catchade up vad som hänt sedan jag var här sist. Det är så skönt att träffa andra Au Pairer.
Därefter gick vi hem till mig och kokade kaffe och åt pepparkakor. Vi tände ljus och satt
på min luddiga matta eftersom vi ville få upp värmen. Himla mysigt att få en så bra lunch-rast. Ger en
så mycket energi att få träffa sina fina vänner.

Har varit lite kallt i rummet på sistone eftersom kylan verkligen kommit till stan. Outhärdligt utomhus nästan.
Men ikväll skruvade minsann Mats upp värmen, jag tog in fler värmeljus och även en filt. Får se om jag slipper
att sova med dubbla täcken nudå. Saknar farmors stickade raggsockor något, som den fryslort jag är. Dock
inget major problem, har julmusiken som värmer mig in i benmärgen.

Ikväll efter en god god god middag gick jag ut för en springtur i ett bäcksvart Parc Monceau. Kom in i andra andningen fort, fattade att jag fått kondis och hade bra musik i lurarna. Kunde ha sprungit i en evighet, men
upptäckte att jag höll på att bli inlåst i parken. Då var det bara till att kuta hem. Fick dock springa en omväg
på någon kilometer för att komma rätt, men det gjorde mig nada. När jag kom hem hade en av pojkarna
bakat muffins/cupcakes och där stod en superfin cupcake och väntade på mig. Fina, fina värdfamiljen min!
En riktigt bra start på veckan, vill jag lova.

Kommentarer
Postat av: isabelle

Så söt du är bra. man vill bara pussa på dig :D men du är för långt bort :(

2010-12-02 @ 12:39:27
URL: http://isanylen.blogg.se/
Postat av: isabelle

bea* menade jag såklart. men det fattade man kanske ;)

2010-12-02 @ 12:39:52
URL: http://isanylen.blogg.se/
Postat av: Maja

söta bilder:)

2010-12-02 @ 13:09:49
URL: http://mcaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0