DANSEUR

















Uuuuuunderbar helg. Skulle ha gått på I LIVE YOU men det blev ändringar i det. Åkte och träffade Hampus, Lana, Lena, Alfred och Jeanette för middag på Champs Élysées och sedan kom även Poppi dit. Goood mat. Vi strosade gatorna ned och sedan när dansarna skulle hem för att spraya brun utan sol, gick jag och Poppi vidare.
Vi hamnade på Purple Bar/Le Safran, baren som tillhör Hilton Hotels Champs Élysées. Vi unnade oss inte 200-kronors drinkar, utan ett varsitt glas rött (billigt och bra). När vi druckit våra glas och var på väg att gå kom kyparen med två till. "Men? Vi har inte beställt mer?!" sa vi förvirrat. Till svar fick vi ett lurigt léende och orden "Ikväll är det magi. Det är från männen därborta." Så jäkla taget ur en film. Pinsamt men sant.

Dagen därpå åkte vil till danstävlingen ute i Ingenstans. Där det inte ens gick att ta taxi från Tågstationen till tävlingen. Så vi fick dra till andra metoder för att komma dit i tid. Vi hann och kom in utan att behöva betala. SKÖNT. Hehe. En underbar tävling om man bortser från alla seniorer som aldrig slutade dansa. Sån inspiration man fick! Wonderful!
Denna kväll spenderades inte tillsammans med Lana och Hampus. De åkte hem och repade sig inför morgondagen och jag och Poppi hade myskväll med film och te. Slutade med att Poppi låg hulkandes i mitt knä och jag stortjöt av gråt till filmen. Så kan det gå!

På söndagen var det Standard och det var magiskt vackert att få se Hampus och Lana dansa fram över golvet. De är så jäkla duktiga att jag blev tårögd. Denna dag gick det bättre med tågen och bussarna. Dessutom fick vi sitta vid bord med Lena och hennes väninna. Fantastiskt igen!
På kvällen gick vi ut och åt, jag, Poppi, Hampus och Lana. Det var hur mysigt som helst. Jag ville att tiden skulle stå stilla, men olyckligtvis gjorde den inte det och jag var tvungen att åka hemåt för att krypa till kos och samla krafter inför en ny arbetsvecka.

Kommentarer
Postat av: Mammis

Nice weekend :) <3

2010-11-15 @ 17:06:14
Postat av: Fernanda

Å vad härligt! :)

2010-11-15 @ 17:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0