QUITTER

Igår hade jag bestämt mig för att strunta i Luciatåget. Åkte med Katarina och Sophie och drack gott rödvin (det här ojästa som bara finns i november månad), åt jordnötter och pratade kvällen till ända.
Jag kom på att jag ska vara kvar här tills franskan är riktigt bra. Och sen vill jag åka till Barcelona och lära mig tala spanska också. Kanske när du,Jessica, är där? We'll see.

Kändes så bra att ha bestämt sig för att inte vara med och lussa. Sen så när jag idag ville köpa en lucia-biljett ville såklart inte körledaren att jag skulle köpa en, jag ska ju vara med! Övertalning nummer två i gång. Och den gick hem. Så om jag inte kommer och repeterar på söndag får jag skäll och smisk och allt vad det heter. Så okej då. Jag är väl med och lussar, gapar där jag inte kan texten och hjälper till med mat&fix på de föreställningar jag inte vill medverka i. Okej då!
Det var iallafall sjukt värt att träffa Katarina och Sophie igår istället för att sjunga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0