notre-dame

Välbehövlig myskväll hos Bella igår. SÅÅ skönt att mysa med glass,te och popcorn framför oräkneliga avsnitt SATC. Vi lyckades bränna micropopcorn så vi trodde hela lägenheten skulle bli inpyrd, hur man nu lyckas med det, men det är en annan historia.
Sov gosigt och imorse tog vi en hurtig morgonpromenad i skogen. Skönt med lite natur. Därefter grötfrukost och sen vidare till Notre Dames vackra kvarter. Uunderbart.
Vi åt sopplunch och soppan var inte vad vi hade förväntat oss, men det får man räkna med. Beställer man en sak, får man in något man aldrig kunnat föreställa sig. Surprise surprise, liksom. TADA - vi fick en liten soppskål där brödet låg i soppan toppat med varm ost. Var väl sisådär med smaken, men vi drack vin till och skålade för livet här, så det var helt okej.

Runt runt i kvarteren med läckande kaffemugg i jakt på glass. Ingenting. Så vi satte oss i solen och vilade benen lite. En snabb sväng i på H&M för inköp av ögonfransböjare (glömde min i sverige, hos dig Malin). Där blev vi less. SÅ jäkla mycket folk (tänk jul-rea). Då får man flykänsla och just då är alla människor i vägen. Drygt, men vi har ju inte brådis så vi försökte behålla lugnet.

Nu är jag hemma för en liten paus. Ska ta en tupplur och sedan fixa till en hell of a partystass tänkte jag, haha. Dax att göra Paris gator osäkra. Men först ska jag och Isabelle äta soppa till middag, så som man vill få den serverad såklart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0