"NÅNSIÖS"

Hejhå!
Jag ska vara ärlig. Helgens utgång blev misslyckad, men absolut inte på grund av mig och Isabelle, nej på grund av en fransman som bara virrade runt oss i cirklar och var mytoman. Lessa, kalla och irriterade fann vi efter alldelles för lång tid en taxi hem hit till mitt bo och så sov vi pang tjong. Bättre lycka nästa helg. MEN vi hade det underbart innan vi gick ut. Mysig och supergod soppmiddag tillagad av Isabelle och massor av skratt och prat.

Igår söndag, var en heeeelt underbar dag. Den började med en bra frukost tillsammans med Isabelle. Men sen tänker man ju såklart söndags-trök, men icke sa nicke. Jag hann inte till kören, men jag hinner lära mig luciavisorna till luciatåget ändå. Jag skulle på fotoutställning med Katarina och Jonathan (fransman). Först på Institute Suèdoise och såg "Tio Fotografer". Massor med svartvita foton. Fiiint.
Därefter mötte vi upp Deborah (fransos) och gick till en Exposition på Maison Europenne de la photographie ville de Paris (!!) och såg "Autour de l'Éxtrême". Riktigt göttigt var det. Men titt som tätt bilder som fick en att må illa. Mest fastnade jag för de fem superstora porträtten i svartvitt på Michael Jackson. Men det var såklart massor av annat riktigt intressant.
Vi fyra gick sedan på ett litet kafé och drack varm choklad och choklad med grädde. Mums! Jonathan var en riktig skojare och det var superkul att få prata franska hela dagen. Han hade lite otur också. Krachade ett vinglas på lunchen och en askkopp på kafét och sen höll han på att he ut min vin chaud. Men det räddades, tack och lov. Deborah var också sådär härligt lätt att prata med (inte som man hört att fransyskor ska vara. Liksom svåra att bli vän med) och hon var dessutom en hejare på att lära sig Svenska.
När Deborah åkte hem mötte vi upp en fransk/italiensk vän till katarina och han hade en vän från Rom på besök. Vi gick alla och åt Falafel och bagel. Sen gick vi till någon bar och jag, liksom Katarina beställde Vin Chaud. Det smakade inte som glögg alls. Lite besviken blev man ju, men vi ska förhoppningsvis ha glöggkväll nästa helg. Vi ska koka eget av massa kryddor. Första advent och så fyller ju Katarina år. Känns jättekul att få komma igång och prata franska och skaffa lite franska kontakter. Äntligen!
Jag kom hem i hyfsad tid och fick sova en härlig natts sömn innan det var dags för ny arbetsvecka.

Idag såg jag att det är full aktivitet med att fixa inför julbazaaren. Den är inte liten och fjuttig - helt enorm och vacker. Så dit längtar jag efter att få strosa. Min värdfamilj ska jobba någon av dagarna, vet inte om jag också ska det eller ej. Det visar sig. Så jag kommer komma i julstämning trots att det inte snöar här.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0