J'AIME CETTE VILLE

Jag har haft världens bästa dag tror jag. Har kommit till det stadiet i livet här som jag var rädd att inte nå fram till igen. Jag talar såklart om att börja ÄLSKA denna stad.
Idag sken solen på lunchen, jag fotade, satt och läste fransk bok och det franska alternativet till "Nöjesmix" med en Kaffe à emprêter, pratade franska med en främling, lunchade med Katarina, fick ledigt en timme ytterligare, drack en kaffe efter maten på en uteservering med Katarina, hämtade barnen på skolan och tjof och hej så var det kvällsledigt.
Allt går lättare med barnen också. Dagarna flyter på och jag känner att nu börjar det minsann bli lite vardag och rutin. Skönt. Och samtidigt som allt går bättre så är det så himla vackert hela tiden. Så länge man inte har bråttom ser man det. Och har man bråttom så ser man det utan att man tänker på det. Förstår ni?
Att tillägga var jag nog den enda som log i spöregnet i Marais igår. Jag är SÅ glad att vara här.





Kommentarer
Postat av: Ebba

Åh vad du förtjänar det där. Fina du. Puss.

2010-11-16 @ 22:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0