JAG ÄR TILLBAKA I PARIS

Den ofrivilliga åk-ångesten dämpades tack vare underbara Jessica och idag var det faktiskt inte så jobbigt att åka tillbaka. Flygresan var lugn och trevlig, jag hade en bra plats och mycket rum eftersom det var en ledig plats mellan mig och tjejen längst in. När jag satt på planet var jag så nöjd. Jag smålog mest hela resan och tackade glatt ja till en kaffe-påtår. Och när vi landat så mötte min resgranne och jag varandras blickar och log så brett vi kunde. PARIS! Vilken känsla.

Äntligen! Och när jag satt och väntade på mitt bagage kom en chic tjej fram till mig och frågade mig på snyggt brittisk engelska om jag kunde vakta hennes bagage medan hon besökte toaletten. Yes of course sa jag. Sen när hon kom tillbaka var jag så hiiimla nyfiken på vad hon gjorde i Paris. (Hade inte vågat fråga min resgranne så nu tog jag mig mod) Vi pratade lite och sen kom det fram att hon var från Sverige, så vi bytte till Svenska. Hon flyttade hit permanent nu och vi bytte telefonnummer. Så jag hoppas att vi hörs av! Verkligen gullig tjej.

Väl tillbaka i lägenheten kändes det som att ingen tid hade gått. Vi har ätit god mat, druckit champagne och tittat på Så mycket bättre. Med champagne bubblande i skallen såg jag till att packa upp allt. Faanken vad grejer jag släpat med, och ännu mer hade jag lämnat kvar när jag åkte (bestämd om att jag skulle komma tillbaka). Har fått någolunda ordning på rummet. Slängde mest in allt i byrån och garderoben för att få bort alla väskor.

Det kommer bli nya rutiner här nu. Minsta pojken jag ska ta hand om har råkat ut för ett litet missöde så han behövs bli omhändertagen 24/7 av sin mor. Jag kommer få spendera tid med de äldre grabbarna mer. Men riktigt hur dagarna kommer se ut är inte klart än. Men jag känner på mig att allt kommer att ordna sig och bli bra.

Nu är jag så peppad på att bo här och fortsätta där jag var innan jag blev sjuk. Latinkvarteren lockar enormt och jag ser sååå mycket fram emot att få träffa alla igen. Imorgon ska jag träffa Bella. Och jag kommer såklart att få träffa Sofie, Linnéa och Katarina imorgon när jag lämnar barnen i skolan. Och i helgen blir det ju danstävling. Lana och Hampus kommer till stan. Ååh, jag är så glad att vara här igen.



Kommentarer
Postat av: julia

så glad för din skull hjärtat!

2010-11-07 @ 21:41:04
URL: http://creatingjulia.blogg.se/
Postat av: Mammis

pluttan da vad bra att allt är bra kramen

2010-11-07 @ 22:04:25
Postat av: Jessica

åh vad glad jag blir! <3

2010-11-07 @ 22:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0