Louvren, Napoleons tredje våning

















Här kan jag gå i mina egna tankar, för ingen kommer på dörren och bankar.
-
Misslyckat rim från min sida som jag egentligen tycker är ganska passande.

Napoleons tredje flygel i Louvren är en helt underbar plats. Det är så vackert att det nästan inte går att ta in. De flera hundra år gamla golven knegar och knakar så mysigt och det känns verkligen som att man går på en liten husvisning på egen hand. Som att Napoleon själv snart ska knacka en på axeln och säga att teet är klart i te-salen. Allt är så bevarat och det går liksom inte riktigt att förstå att porslinet, smyckena, fotöljerna och sofforna har brukats av Napoleon och hans gäster med prasslande kjolar. Om ni åker till Louvren - missa för guds skull INTE denna våning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0